reklama

Víkend otvorených záhrad v Modre

Víkend otvorených záhrad v Modre. Úžasná akcia, ktorá Vám poteší oči i ducha. Som rada, že okrem vínnych pivníc sa dajú pozrieť i záhrady.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

V júni som sa zúčastnila úžasnej akcie Víkendu otvorených záhrad v Modre. Nadšenci záhradkárčenia sprístupnili svoje záhrady ľuďom, ktorí majú záujem prezrieť si ich. Horúce sobotňajšie popoludnie ma trochu odrádzalo od môjho zámeru vycestovať 80 km a túlať sa po záhradách vo vysokých teplotách. Zvedavosť ale zvíťazila a oplatilo sa. To, čo som videla a zažila, ma úplne dostalo do vytrženia. 

Celá akcia spočívala v tom, že som si kúpila za 3 € vstupenku s odznakom a plánikom ponúkaných záhrad. Ľudia, ktorí sprístupnili svoje záhrady boli veľmi milí a ústretoví. Privítali, sprevádzali po svojej záhrade, odpovedali na zvedavé otázky a ponúkli aj drobné občerstvenie v podobe chladenej citrónovej šťavy s mätou a koláčika.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Záhrad bolo 17 a mala som čo robiť, aby som ich všetky videla. Boli rôznorodé a predsa ich spájala jedna myšlienka - láska k záhradkárčeniu. Videla som záhradu pod hradbami, kde ma privítali dve príjemné dámy, ktoré ponúkali aj svoje vlastnoručne vyrobené domáce lekváre a výborný orechový likér. Plná očakávaní som vstupovala do evanjelickej záhrady. Bola prekvapivo strohá ale vyžarovala zvláštny pokoj. Tvorila ju trávnatá plocha s malou bylinkovou záhradou a veľkým stromom pod ktorým sedeli rodičia pani farárky. Privítali ma deti miestnych farárov, ktoré hneď ponúkli aj knihu na pamiatku zo zachránenej knižnice, ktorá mala ísť do kotolne. Príjemne pôsobila biela záhrada svojou jemnosťou a noblesou, v ktorej prebiehali tvorivé hry detí a rodičov. Skalky nepatria medzi vysnívané časti mojej záhrady ale tie pri chate v Modre Harmónii mi učarovali svojou majestátnosťou a svojím prepracovaním. Najviac sa mi páčili dve záhrady v záhradkárskej osade. Ich spoločným menovateľom bolo to, že patrili a sprevádzali po nich muži. Boli to neformálne záhrady do svahu. Pridanú hodnotu im dával potok, ktorý pretekal ich stredom. Boli rozdelené do menších častí s osobitým charakterom a s množstvom drobných predmetov, ktoré dotvárali kolorit okolia. A ešte niečo ma veľmi chytilo za srdce. Jeden majiteľ záhrady sa venuje ľuďom s mentálnym postihnutím a prevádzkuje kaviareň, kde títo ľudia pracujú a ja som si v nej dala voňavú kávu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celá akcia mala vyhodnotenie, ako inak v záhrade osvetlenej sviečkami s pôsobivou hudbou detí z umeleckej školy a s prednáškou o romantických záhradách. Odporúčam budúci rok zúčastniť sa. 

Záhrada s hradbami
Záhrada s hradbami (zdroj: anica)
Terasová záhrada pod hradbami
Terasová záhrada pod hradbami (zdroj: anica)
Kvetinový záhon
Kvetinový záhon (zdroj: anica)
Evanjelická záhrada
Evanjelická záhrada (zdroj: anica)
Malá záhrada umelcov
Malá záhrada umelcov (zdroj: anica)
Malá záhrada umelcov
Malá záhrada umelcov (zdroj: anica)
Malá záhrada umelcov
Malá záhrada umelcov (zdroj: anica)
Záhrada umelcov - to vidno
Záhrada umelcov - to vidno (zdroj: anica)
Umelci
Umelci (zdroj: anica)
Záhrada pri kamennom múre
Záhrada pri kamennom múre (zdroj: anica)
Záhrada pri múre
Záhrada pri múre (zdroj: anica)
Návštevníci
Návštevníci (zdroj: anica)
Vinárstvo Profesora Malíka
Vinárstvo Profesora Malíka (zdroj: anica)
Jedlý gaštan u p. prof. Malíka
Jedlý gaštan u p. prof. Malíka (zdroj: anica)
Čitárenska záhrada
Čitárenska záhrada (zdroj: anica)
Biela záhrada, moje obľúbené Gaury (Sviečkovec)
Biela záhrada, moje obľúbené Gaury (Sviečkovec) (zdroj: anica)
Biela záhrada
Biela záhrada (zdroj: anica)
Reštaurácia u Šebov
Reštaurácia u Šebov (zdroj: anica)
Prírodná záhrada Pestovanie na "nemeckej kope"
Prírodná záhrada Pestovanie na "nemeckej kope" (zdroj: anica)
Skalka v Harmónii
Skalka v Harmónii (zdroj: anica)
Chata v Harmónii
Chata v Harmónii (zdroj: anica)
Chata v Harmónii
Chata v Harmónii (zdroj: anica)
Ohnisko pri penzióne
Ohnisko pri penzióne (zdroj: anica)
Skalka pri penzióne
Skalka pri penzióne (zdroj: anica)
Penzión - záhrada pre kuchyňu
Penzión - záhrada pre kuchyňu (zdroj: anica)
Areál penziónu
Areál penziónu (zdroj: anica)
Záhrada pani starostky
Záhrada pani starostky (zdroj: anica)
Záhrada pani starostky
Záhrada pani starostky (zdroj: anica)
Záhrada pani starostky
Záhrada pani starostky (zdroj: anica)
U p. starostky
U p. starostky (zdroj: anica)
U p. starostky - lúčna nekosená záhrada
U p. starostky - lúčna nekosená záhrada (zdroj: anica)
U p. starostky- milé zátišia
U p. starostky- milé zátišia (zdroj: anica)
Príjemné posedenie
Príjemné posedenie (zdroj: anica)
Divoká záhrada
Divoká záhrada (zdroj: anica)
Záhradný domček
Záhradný domček (zdroj: anica)
Toto patrí k domčeku
Toto patrí k domčeku (zdroj: anica)
Potok - to každý nemá
Potok - to každý nemá (zdroj: anica)
Výhľad z druhého brehu
Výhľad z druhého brehu (zdroj: anica)
Na posedenie s priateľmi
Na posedenie s priateľmi (zdroj: anica)
Aj takto sa dá sedieť
Aj takto sa dá sedieť (zdroj: anica)
Aj pohostenie
Aj pohostenie (zdroj: anica)
Miesto pre petang
Miesto pre petang (zdroj: anica)
Toto je k nezaplateniu v lete
Toto je k nezaplateniu v lete (zdroj: anica)
Tienenie na chatu
Tienenie na chatu (zdroj: anica)
Anna Urbanská

Anna Urbanská

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Záhradničenie je výhovorka dospelých, aby sa mohli hrať vonku. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

23 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu