reklama

Bylinky pridajú chuť i zdravie

Človek nachádza vo svojej záhrade pokoj a uspokojenie, ak je práca v nej založená na rešpekte k prírode a na zdravom životnom štýle.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

 Na každú záhradu sa dívam ako na veľké tajomstvo. Moja záhrada je moje hobby. Je pre mňa zdroj poznania, experimentovania a tiež malých osobných porážok a víťazstiev.

 S kvetmi vstupuje do záhrady pôvab a vôňa. S bylinkami ešte ďalší bonus a to je zdravie a chuť. Bylinkové záhrady, ktoré som mala možnosť vidieť, vyvolali u mňa túžbu a nadšenie pre ich pestovanie.

Bylinkový záhon
Bylinkový záhon (zdroj: anica)

 Bylinky sú prirodzeným dedičstvom po našich predkoch. Hlavne teraz, keď sa ľudstvo odklonilo od prirodzeného spôsobu života a privodilo si nesprávnou životosprávou nežiadúce ochorenia, mali by sme opäť vyhľadávať liečivú silu rastlín.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Starí Gréci dokonca niektoré byliny zasvätili svojim bohom. Stredoveké bylinkové záhony zo starých kláštorných záhrad boli natoľko dokonalé a atraktívne, že sa nimi v súčasnosti inšpiruje moderná záhradná architektúra.

Pažitka, mäta
Pažitka, mäta (zdroj: anica)
Tymián
Tymián 
Šalvia, kari
Šalvia, kari 
Nechtík na záhone so zeleninou
Nechtík na záhone so zeleninou 
Nechtík lekársky
Nechtík lekársky 
Kôpor na záhone s cibuľou
Kôpor na záhone s cibuľou 
Levanduľa poteší aj oči
Levanduľa poteší aj oči 
Pľúcnik lekársky
Pľúcnik lekársky 
Materina dúška
Materina dúška 
Nepeta (kocúrnik), alchemilka, šalvia
Nepeta (kocúrnik), alchemilka, šalvia 

Aj keď nepatrím k vychýreným kuchárkam, som nadšenec domácej kuchyne. Byt prevoňaný doma pripravovaným jedlom má svoju magickú atmosféru. Rada pripravujem jedlá, do ktorých často treba pridať čerstvé bylinky. Je pre mňa zážitkom, ísť si ich odtrhnúť priamo do záhrady. V bylinkovej záhrade mám už širokú škálu rastlín, ktoré používam na varenie.

Posedenie rodiny pri šálke čaju z vlastnej produkcie je pýchou dobrej gazdinky a pomáha udržiavať krásne rodinné tradície a teplo domova. A je to úplne dokonalé, keď sedíte alebo ležíte priamo v záhrade a máte aj očný kontakt s rastlinkami, ako na nasledujúcom obrázku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

 Na prácu s bylinkami si postupne zabezpečujem i vhodné náradie: nožnice a košíky na zber, nože, drevené podložky na krájanie, motúzy na viazanie, rebrík a rámy na sušenie, nádoby na sušené bylinky.

Spracovanie byliniek
Spracovanie byliniek 
Sušenie byliniek v tieni a suchu
Sušenie byliniek v tieni a suchu 

 Keď je niečo v mojej záhrade iné, ako som si predstavovala, môžem sa na to dívať ako na pohromu, ale najčastejšie to zoberiem ako príležitosť. Veď často náhodná kombinácia rastlín pri výsadbe je cestou k úspechom záhradkára.

 Počas dlhých zimných večerov nad šálkou vlastného bylinkového čaju, budem rozmýšľať nad plánmi rozšírenia mojej bylinkovej záhrady.

Anna Urbanská

Anna Urbanská

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Záhradničenie je výhovorka dospelých, aby sa mohli hrať vonku. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu